3 Ocak 2008 Perşembe

LAOLARIN ULKESI LAOS

Eskiden sular ulkesi diye anilirmis burasi.. Ejderha kral, guzeller guzeli kizini bogulmaktan kurtaran damadina dugun hediyesi vermek istemis. Bunun icin tum sulari icmeyi ama geriye kalan topraklari da ekmelerini istemis kiziyla damadindan. Ejderha kral tum sulari icmis ve geriye Mekong Nehri kalmis.. O gun bu gundur Mekong, Cin`den baslayarak denize aktigi Vietnam`a kadar ulkeleri sulayip topraga bereket getirirmis. Iste o nehir , asagidaki nehir..
Laung Prabang diye bir yer burasi. Mekong`u besleyen Nam Khan nehri var bir de kasabayi cevreleyen. Zamaninda Fransizlarin etkisinde kalmis bayagi turistik bir yer . Burayi cok sevdik. Degil bir , hele hele iki tane nehir olursa benim sevmemem mumkunmu zaten? :)


Ince uzun kayiklarla gittigimiz magara ve koylerden goruntuler var yukarda. Insanlari .. nasil desem... hemen kirilivericekmis gibi... yavru kedi gibi... sirca gibi... yine tarihin etkisi var sanirim. Ben burda uzun uzun yazamayacagim ama cok zor zaman gecirmisler, kirilganliklari bu yuzden olsa gerek diye dusunuyorum..
Asagida da yavrular var. Yuzleri avucumdan da kucuk, gozleri komur karasi, dag cocugu, nehir cocugu yavrular.. Bir bakinca gozlerine ceviremezsiniz guluslerinden kendi gozlerinizi. Ben ceviremedim.
Asagidaki fotolarda da dillere destan Mekong`tan gun batimi var. (Iki kare arasinda karar veremedim :))
Nehir tutkunlari bu kareleri sevecekler diye dusunuyorum hehe!.. ;)

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Bi memlekette nehir varsa hayat da vardır zati! Bizim Kızılırmağa benziyor hani büyük ve sakin akıp giden. Orda da nehir boyu nehirle ilişkili türlü türlü tripler hayatlar falan. Şirin mirin çekikgözlüler olayını bilemiyorum uzakdoğulu insanlar bende bi kıllanma yaratıyor nedense güven vermiyor bi şekilde midir nedir sevemiyorum şöyle bi ilk görüşte yani. Walla onların içinde aylarca sana hayatta başarılar diliyorum kamileeeee

Yaren dedi ki...

Ne kadar güzel manzaralar ,harika .Gönlüne ellerine saglik kamis ögretmenimm.Sen daha dönmedinmi ?ORalardamisin? Ayrica yeni yilin kutlu olsun.

Adsız dedi ki...

çok güzel.çooookkk!!
karar veremediğin karelerden 1. si daha güzel bence(güneşi ortalamış)
-vietnam'a gidecekmisiniz?
-burma ya gidecekmisiniz?
ben filmlerden tanıyorum oraları he hee..
zehra

kamiş dedi ki...

Belki de yeterince tanimadigin icindir Gokhancim, inan bana bizim oralardaki insanlardan bile daha guvenilir ve durust oluyorlar cogu zaman. Nehirlerden en iyi sen anlarsin. Daha nasil olabilirki yaninda yasayan insanlar.. Umarim bigun sen de Asyadaki nehirleri gororsun yakindan. Insanlarini da kendi gozunle tanirsin. Guney Amerikayla, Meksikayla kiyaslanirmi bilmem ama tanirsin iste..

kamiş dedi ki...

Tesekkurler Yarencim, sagolasin.. Daha burdayim ben uzunca bir sure sanirim.

Sagol Zehraa..Vietnama gidecegiz, Kambocyaya da. Iste sen de geziyosun, bir de benim gozumden bakarsin filmlerden haric..Seninle yaza Prag'a gidelim, simdiden hazirlan e mi :))